دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان گفت: با یهودیان و مسیحیان مخالف نیستم، با کسانی مخالف هستیم که به کشمیری ها و فلسطینی ها ظلم می کنند و ستمگران بشریت هستند.

دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان گفت: با یهودیان و مسیحیان مخالف نیستم، با کسانی مخالف هستیم که به کشمیری ها و فلسطینی ها ظلم می کنند و ستمگران بشریت هستند.

       براساس این گزارش، دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان با تأکید بر اهمیت ارتقای همکاری و روابط بین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) گفت: منافع در امور بین الملل از اهمیت بالاتری برخوردار است و در حال حاضر جهان نیازمند مدیریتی است که از ارزش های انسانی و اخلاقی برخوردار باشد.  

      وی گفت: کشورهای اسلامی می توانند با تقویت جوامع و اقتصاد خود جایگاه شایسته خود را در جامعه جهانی به دست آورند.

      وی این اظهارات را طی سخنانی در جلسه اختتامیه (به دلیل تغییر در برنامه افتتاحیه سخنرانی کرد) دومین کنفرانس عمومی مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) بیان کرد.

      رئیس جمهور ضمن خیر مقدم به نمایندگان گفت: این کنفرانس نشان دهنده دوستی و تعهد کشورهای عضو برای همکاری های مشترک است.

      دکتر عارف علوی با برجسته نمودن عمده موضوعات و مشکلات امت اسلامی که در طول ۶۰ تا ۷۰ سال گذشته با آن روبرو بوده است گفت: مسلمانان از چالش هایی مانند تروریسم و ​​افراط گرایی رنج زیادی برده اند،

     عدم تحمل اجتماعی و همچنین جنگ بین قدرت های جهانی مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است.

      وی گفت: تصویری از اسلام در جهان ارائه شده است که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد در حالی که جنبش های آزادیبخش قانونی در فلسطین و کشمیر تحت اشغال هند به عنوان تروریسم نامگذاری شده اند.

     وی افزود: جهان اسلام باید در جهان در مورد جلوگیری از اسلام هراسی تاکید نماید و به همین منظور نیاز به گفتگو با جهان است.

     دکتر علوی گفت: در امور بین الملل منافع شخصی در اولویت قرار دارند و این امر منجر به فقدان ارزش های اخلاقی می شود.

      وی گفت: در این شرایط، مسلمانان می توانند رهبری را بر اساس انسانیت و اخلاق با توجه به آموزه های دینی خود ارائه دهند.

     وی تاکید کرد: کشورهای اکو (ECO) باید در ارتقای همکاری و روابط متقابل نقش مهمی داشته باشند.

     وی با ابراز آرزوهای خوب برای حل پایدار مسئله افغانستان گفت: ایجاد صلح و امنیت در افغانستان بیش از همه به نفع پاکستان است.

      رئیس جمهور پاکستان گفت: یهودیت و مسیحیت در قرآن کریم نیز ذکر شده است و ما با یهودیان یا مسیحیان مخالف نیستیم، بلکه علیه ملتی هستیم که کشمیری ها و فلسطینی ها، همچنین بشریت را در هر کجای دنیا سرکوب و به آن ها ظلم می کند.

     وی گفت: بیانیه وزیر امور خارجه پاکستان به عنوان یهودی ستیز برچسب گذاری شد، اما باید روشن شود که وقتی از ظلم به فلسطینی ها صحبت می کنیم، این مخالفت با یهودیان نیست.

     وی افزود: با این برچسب ها به جهانیان نشان داده می شود که هولوکاست را یادآوری کنند، ملتی که چنین جنایاتی را پشت سر گذاشته است خود مرتکب به چنین قساوتی می شود.

     عارف علوی گفت: ما مخالف با یهودیان نیستیم، بلکه مخالف با اسرائیل اشغالگر، صهیونیست و نژاد پرست هستیم که جدی تر از آفریقای جنوبی است و این حقیقت در کشمیر نیز اتفاق می افتد.

     وی گفت: ما با نسل کشی مخالفیم. وقتی با جهان در خصوص عزت و احترام پیامبر (ص) صحبت می شود، نظر ما این است که این آزادی بیان به معنای آسیب رساندن به ما است. دنیا به خاطر ضعیف بودن ما به حرف ما گوش نمی دهد.

     وی افزود: استانداردهای دوگانه ای در جهان وجود دارد و مردم اروپا از صحبت در مورد هولوکاست جلوگیری می کنند و کسانی که آن را به چالش می کشند مجازات می شوند، زیرا این کار بر وجدان آن ها سنگین می آید و آن ها را آزار می دهد، اما وقتی ما می گوییم حرف زدن شما علیه عزیزمان پیامبر اکرم (ص) به ما آسیب می رساند، دنیا به حرف ما گوش نمی دهد.

     شورای اجرایی مجمع پارلمانی اکو به اتفاق آرا پیش نویس اعلامیه اسلام آباد را تصویب کرد و در آن ابراز نگرانی شدید از نقض شدید حقوق بشر توسط نیروهای هندی در مناطق جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند کرده و آن را محکوم کرد.

     در این بیانیه همچنین با مردم مظلوم فلسطین ابراز همبستگی شد و به پیشنهاد افغانستان و ترکیه، اسد قیصر، رئیس مجلس ملی پاکستان به اتفاق آرا به عنوان رئیس شورای عمومی دوم پا اکو(PAECO) انتخاب گردید.

      اسد قیصر گفت: تاریخ نشان می دهد که منطقه آسیا ۶۰٪  نیازهای جهان را تامین می کرد.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی کشورهای مان بسیار مهم هستند و جهان در حال حاضر در حال رونق است، زیرا تأثیر بازیگران غیر دولتی در حال افزایش است و نقش فردی دولت ها در حال کاهش است. همکاری های منطقه ای در سیاست های جهانی در حال رشد است. ما همچنین باید با نقش جمعی موثر خود جایگاه خود را در سیاست های جهانی بسازیم و بر توسعه منطقه ای تمرکز کنیم. وی گفت: کشورهای عضو می توانند با هم،  متحد شده و منطقه را به اوج توسعه برسانند.

کد خبر 6643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =